Friday, 24 February 2012

jujuk.

Peraturan #9eek untuk teman paling langsing kita:

1. jika jujuk melakukan kesalahan, sekecil apapun itu akan menjadi kesalahan yang sangat besar.
contoh: *jujuk kelupaan ninggal sampah di meja anak lain*
reaksi: "JUUUUK SAMPAHMU INI LO BUANGEN TAAAH!"
padahal kalo anak anak lain kaya gitu juga biasanya cuma dibilangin gak pake bentak bentak :))

2. Jika itu sebenernya bukan kesalahan jujuk tapi anak anak nganggepnya itu salah jujuk, ya pokoknya tetep salah jujuk.
contoh: waktu di bali, ceritanya ada yang naruh fanta di kasurnya wepe jadi rada basah gitu...
"JUUK FANTANYA KOK DITARUH SINI SE NGGILANI LOOO!"
fyi, sebenernya itu aku yang naruh fanta disitu, tapi wepe ngiranya jujuk. awalnya aku diem aja, tapi setelah ngaku juga wepenya cuma ngguyu ngguyu, juteknya tetep sama jujuk

hidup memang susah juk, jadi bersabarlah. oke.
kita sebenernya sayang kok sama kamu (bohong)
kalo nggak ada jujuk kelas jadi sepi..... (muntah dulu)
nge-bulli kamu itu tanda sayangnya sembilan e :-)
hidup wepe tak lengkap kalo nggak ngebully jujuk...
hidup anak anak tak lengkap kalo nggak ngetawain ketika kamu di bulli....
jadi kamu penting untuk kita (aih)

btw ya, happy birthday.


muah muah muah :-* :-* :-* :-*

Thursday, 23 February 2012

hard time for dreamer.

"Puaskah kau sekarang!!??" Arai menumpahkan kemarahannya padaku.
Aku membelakanginya.
"Itukah maumu? Melukai hatinya??"
Aku masih membelakangi Arai karena aku tak ingin ia melihat pipiku telah basah.
"Apa yang terjadi denganmu, Ikal?? Mengapa jadi begini sekolahmu? Ke mana semangat itu?? Mimpi-mimpi itu??!!"
Arai geram sekali. Ia tak habis mengerti padaku.
"Biar kau tahu, Kal, orang seperti kita tak punya apa-apa kecuali semangat dan mimpi-mimpi, dan kita akan bertempur habis-habisan demi mimpi-mimpi itu!!"
Aku tersentak dan terpaku memandangi ayahku sampai jauh, bentakan-bentakan Arai berdesingan dalam telingaku, membakar hatiku.
"Tanpa mimpi, orang seperti kita akan mati ...."
Aku merasa beku, serasa disiram seember air es.
"Mungkin setelah tamat SMA kita hanya akan mendulang timah atau menjadi kuli, tapi disini Kal, di sekolah ini, kita tak akan pernah mendahului nasib kita!!"
Mendahului nasib! Dua kata yang menjawab kekeliruanku memaknai arah hidupku. Pesimistis tak lebih dari sikap takabur mendahului nasib.
"Kita lakukan yang terbaik di sini!! Dan kita akan berkelana menjelajahi Eropa sampai ke Afrika!! Kita akan sekolah ke Prancis!! Kita akan menginjakkan kaki di altar suci almamater Sorbonne! Apa pun yang terjadi!!"

Sungai Lenggang halaman 153-154 
Sang Pemimpi, Andrea Hirata

(courtesy: @sanifao)

=======================

I am crying when reading this part on the novel. haaaa, it just so "sesuatu"
there are hard time for dreamer, what you must do is just don't stop!


418263_3223001090383_1127138337_33336675_1218505466_n_large

Saturday, 18 February 2012

Tumblr_m0n992hg9p1r1veb9o1_500_large

And despite what you did to me, I cannot hate you. I hate not being able to forget, but I cannot help it if I still love you.

Saturday, 11 February 2012

ha!

An Option When They're Bored



And I am Just Like...


hahaha. cool.

get from: @deiazalfa

Saturday, 4 February 2012

Allah Knows

We Always Asked: "Why was I tested?"
Al-Qur'an Answered:  "Do men think that they will be left alone saying,'We believe', and that they will not be tested? We did test those before them, and Allah will certainly know those who are true from those who are false." [29:2-3]


We Always Asked: "Why I never get what I wanted?"
Al-Qur'an Answered: " It is possible that you dislike a thing which is good for you, and that you love a thing, which is bad for you. But Allah knows, while you know not." Surah Al-Baqarah [2:216]


We Always Asked: "Why Was I burned This Way?"
Al-Qur'an Answered:"Allah does not place a burden to a soul greater than it can bear. It gets every good that it earns, and it suffers every ill that it earns." Surah Al-Baqarah [2:286]& " So verily, with every difficulty there is relief: (repeated) Verily, with every difficulty there is relief." Surah Al-Insyirah [94:5-6]


We Always Asked: "Why I am Losing Hope?"
Al-Qur'an Answered: "So lose not heart, nor fall into despair: For you will be superior if you are true in Faith." Surah Al-Imran [3:139]


We Always Asked: "How can I Face it?!"
Al-Qur'an Answered: " O you who believed! Persevere in patience and constancy; vie in such perseverance; strengthen each other; and fear Allah that you may prosper." Surah Al-Imran[3:200] & "And seek(Allah's) help with patient, perseverance and prayer: It is indeed hard, except to those who bring a humbly submissive (to Allah)." Surah Al-Baqarah [2:45]


We Always Asked: "What do I get from all these?"
Al-Qur'an Answered: "Indeed, Allah has purchased from the believers their lives and properties (in exchange) for that they will have the garden (of Paradise)..." Surah At-Taubah [9:111]


We Always Asked: "To Whom Could I Depend?"
Al-Qur'an Answered: "(Allah) suffice me: there is no god but He: On Him is my trust- He the Lord of the Throne (of Glory) Supreme." Surah At-Taaubah [9:129]


We Always Asked: "But I can't take it anymore!"
Al-Qur'an Answeres: "...and never give up hope of Allah's Soothing Mercy; truly No one despairs of Allah's Soothing Mercy. except Those who have no faith." Surah Yusuf [9:87]& "Despairs not of the Mercy of Allah: for Allah forgives All sins for He is Often- Forgiving, Most Merciful." Surah Az-Zumar [39:53]


Scaled_large